Pro
20

TEST: Vánoční hra+soutěž jako forma propagace

By majlan  //  Byznys  //  Komentářů: 3

Při nedávné dlouhé noci, kdy se spánek odmítal dostavit, jsem přemýšlel o tom, jak „okořenit“ vánoce a nový rok z pohledu naší firmy Reinto s.r.o. Říkal jsem si, že bych mohl vytvořit nějaké pobyhlivé PF nebo vánoční přání, ale nenapadalo mne nic konkrétního a ani se mi s tím nechtělo úplně tak dělat. Pak mě však zastihl zajímavý nápad – co kdybych použil nějakou ze série miniher, které děláme pro jednoho klienta (samozřejmě s jeho souhlasem)? Jednou z nich je i Tetris a právě ten mi přišel jako vhodný adept. Primitivní herní princip, všichni mají stejné šance dosáhnout dobrého skóre.

Začal jsem tedy rozmýšlet koncept celého „projektu“ a napadla mě zajímavá věc č.2 – co kdybychom to spojili se soutěží? Naše grafička Zuzka vlastní designový obchod Enzor.cz, takže řešení je po ruce. Netřeba hrotit nic složitého, první tři hráči dostanou poukazy na nákup a je to. Pak jsem se zamyslel nad tím, k čemu by to všechno vlastně mělo směřovat – noví fanoušci, zviditelnění značky (Reinto i Enzor), prostě nějaký vzruch. Samozřejmě se nabízí především sociální sítě, hlavně tedy jako vždy Facebook.

V tomto směru jsem se trochu inspiroval hrou Tarif Jump, kterou jsme vyvinuli pro mobilního operátora Telestica. Převzal jsem tedy koncept toho, že aby se skóre hráče zapsalo do soutěže, je potřeba hru sdílet nebo do ní pozvat alespoň 5 kamarádů (stačí jednou). To do jisté míry napomůže šíření hry, i když je logické, že u soutěže se zrovna nikdo asi moc nehrne do toho, aby ji sdílel dál. Napadlo mne, že pro lepší „viralitu“ a atraktivitu by se hra mohla nacházet na jednoduché minisite, která se dá lépe podchytit z hlediska nějaké konverze hráč -> fanoušek.

Pustil jsem se tedy do tvorby stránky, kterou jsem se snažil ladit do vánočního, to znamená, že jsem zvolil červenou barvu, Svojdovi jsem přidal vánoční čepici, použil jsem několik free vánočních ikon. Celý web jsem rozdělil do tří pomyslných částí – úvod, hra, výsledky. Abych na hráče hned nevyplivnul hru, vytvořil jsem úvodní obrazovku, kde jsem kromě loga a pravidel nasadil velké call-to-action tlačítko se Svojdou. Samozřejmostí je propojení s Facebookem, takže jsem zahrnul i like box, boční panel s like na naši FB stránku a jeden like panel jsem umístil ještě pod tabulku hráčů. Ještě jsem nastavil, aby se hra z FB přesměrovala na minisite.

Když bylo vše vyladěno a připraveno, web jsme spustili ve čtvrtek 19.12. (uzávěrku hry jsme stanovili na 10.1.) kolem oběda. Prvotní propagaci hry jsem provedl přes naši stránku na Facebooku a přes svůj profil. Pak už jsem neměl moc čas se tomu věnovat, tak jsem to přes noc nechal uzrát a pokračoval v pátek. Během té doby stránku shlédlo přes 50 lidí. V propagaci jsme pokračovali přes několik dalších stránek na FB a Google+. Objevil jsem také, že odkaz na hru se dostal na fórum maminek a „těhulek“, což mě přivedlo k tomu, že jsem vyhledal různá podobná místa a odkaz tam také přidal.

Do této chvíle (páteční odpoledne) nám na Facebooku přibylo 10 fanoušků, což není špatné. Nyní řešíme podporu hry na Facebooku pomocí reklam. O tom, jak to celé dopadlo a jaké nám to přineslo výsledky, napíšu v dalším článku.

3 komentářů k “TEST: Vánoční hra+soutěž jako forma propagace”

  • Využití hry k propagaci značky/zboží je už poměrně stará věc, ale velice účinná podle mne. Divím se že je tento koncept tak málo využíván

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0
  • s použitím nejakéj hry sa dá získať celkom dosť či už zákazníkov, fanúšikov tak aj predajných konverzií a ak sú ceny fakt zaujímave a hra je dobre spropagovaná tak niektorý ľudia idú aj zošalieť, len aby vyhrali

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0
  • Mám otestované, že soutěže „zdarma“ nepřinesou firmě nic nazpět, je to více méně jen pěkné gesto. Soutěžemi se přitáhne jen cílovka, která je vyhledává.

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0

Vyjádři svůj názor



Zajímá vás cokoliv o mobilních aplikacích? Uvažujete o spolupráci? Kontaktujte mne na seitler@reinto.cz

O mně

Jmenuji se Milan Seitler a jsem spoluzakladatelem společnosti Reinto s.r.o., ve které se věnujeme mobilním i webovým aplikacím a marketingu.

Zabývám se celým procesem tvorby mobilních a webových aplikací. Nejvíce se věnuji návrhu aplikace a UX/UI designu. Kladu velký důraz na jednoduchost a srozumitelnost uživatelského rozhraní.

Zajímám se o online i offline podnikání, fascinují mě úspěšní lidé, kteří se nebojí tvrdé práce. Mou hlavní motivací je konkurence, která mě vždy nutí jít do všeho naplno, protože nerad prohrávám.

Mám rád hudbu, knížky, sport a cestování.

milan@seitler.cz

Odkazy

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Partner links