
20
TEST: Vánoční hra+soutěž jako forma propagace
Při nedávné dlouhé noci, kdy se spánek odmítal dostavit, jsem přemýšlel o tom, jak „okořenit“ vánoce a nový rok z pohledu naší firmy Reinto s.r.o. Říkal jsem si, že bych mohl vytvořit nějaké pobyhlivé PF nebo vánoční přání, ale nenapadalo mne nic konkrétního a ani se mi s tím nechtělo úplně tak dělat. Pak mě však zastihl zajímavý nápad – co kdybych použil nějakou ze série miniher, které děláme pro jednoho klienta (samozřejmě s jeho souhlasem)? Jednou z nich je i Tetris a právě ten mi přišel jako vhodný adept. Primitivní herní princip, všichni mají stejné šance dosáhnout dobrého skóre.
Začal jsem tedy rozmýšlet koncept celého „projektu“ a napadla mě zajímavá věc č.2 – co kdybychom to spojili se soutěží? Naše grafička Zuzka vlastní designový obchod Enzor.cz, takže řešení je po ruce. Netřeba hrotit nic složitého, první tři hráči dostanou poukazy na nákup a je to. Pak jsem se zamyslel nad tím, k čemu by to všechno vlastně mělo směřovat – noví fanoušci, zviditelnění značky (Reinto i Enzor), prostě nějaký vzruch. Samozřejmě se nabízí především sociální sítě, hlavně tedy jako vždy Facebook.
V tomto směru jsem se trochu inspiroval hrou Tarif Jump, kterou jsme vyvinuli pro mobilního operátora Telestica. Převzal jsem tedy koncept toho, že aby se skóre hráče zapsalo do soutěže, je potřeba hru sdílet nebo do ní pozvat alespoň 5 kamarádů (stačí jednou). To do jisté míry napomůže šíření hry, i když je logické, že u soutěže se zrovna nikdo asi moc nehrne do toho, aby ji sdílel dál. Napadlo mne, že pro lepší „viralitu“ a atraktivitu by se hra mohla nacházet na jednoduché minisite, která se dá lépe podchytit z hlediska nějaké konverze hráč -> fanoušek.
Pustil jsem se tedy do tvorby stránky, kterou jsem se snažil ladit do vánočního, to znamená, že jsem zvolil červenou barvu, Svojdovi jsem přidal vánoční čepici, použil jsem několik free vánočních ikon. Celý web jsem rozdělil do tří pomyslných částí – úvod, hra, výsledky. Abych na hráče hned nevyplivnul hru, vytvořil jsem úvodní obrazovku, kde jsem kromě loga a pravidel nasadil velké call-to-action tlačítko se Svojdou. Samozřejmostí je propojení s Facebookem, takže jsem zahrnul i like box, boční panel s like na naši FB stránku a jeden like panel jsem umístil ještě pod tabulku hráčů. Ještě jsem nastavil, aby se hra z FB přesměrovala na minisite.
Když bylo vše vyladěno a připraveno, web jsme spustili ve čtvrtek 19.12. (uzávěrku hry jsme stanovili na 10.1.) kolem oběda. Prvotní propagaci hry jsem provedl přes naši stránku na Facebooku a přes svůj profil. Pak už jsem neměl moc čas se tomu věnovat, tak jsem to přes noc nechal uzrát a pokračoval v pátek. Během té doby stránku shlédlo přes 50 lidí. V propagaci jsme pokračovali přes několik dalších stránek na FB a Google+. Objevil jsem také, že odkaz na hru se dostal na fórum maminek a „těhulek“, což mě přivedlo k tomu, že jsem vyhledal různá podobná místa a odkaz tam také přidal.
Do této chvíle (páteční odpoledne) nám na Facebooku přibylo 10 fanoušků, což není špatné. Nyní řešíme podporu hry na Facebooku pomocí reklam. O tom, jak to celé dopadlo a jaké nám to přineslo výsledky, napíšu v dalším článku.

Čti dál:
3 komentářů k “TEST: Vánoční hra+soutěž jako forma propagace”
Vyjádři svůj názor
O mně
kategorie
SSME FI MUNI
FIT VUT
Odkazy
Kupte si odkaz! PR 3, SR 2
Kupte si odkaz! PR 3, SR 2
Kupte si odkaz! PR 3, SR 2
TAGS
Nejčtenější články
- 7 tipů Jak spát méně a efektivněji - 160 021 views
- První semestr na FIT VUT - 86 088 views
- TEST: Kolik spánku je denně potřeba? - 50 950 views
- Jak v PHP nahradit zastaralé funkce ereg a eregi - 49 311 views
- 7 tipů jak si usnadnit a urychlit práci s HTML a CSS - 43 313 views
- Třetí semestr na FIT VUT - 39 625 views
- Čtvrtý semestr na FIT VUT - 37 720 views
- Druhý semestr na FIT VUT - 34 327 views
- 9 nečekaně jednoduchých technik, které z vás udělají mistra komunikace - 31 915 views
- Trend: poplatky za osobní odběr zboží. Bude hůř? - 29 603 views
Nejnovější komentáře
- 5 nových tipů pro lepší spánek « Milan Seitler u 7 tipů Jak spát méně a efektivněji
- 5 nových tipů pro lepší spánek « Milan Seitler u TEST: Je možné spát 6 hodin denně? Tak určitě!
- David u 9 nečekaně jednoduchých technik, které z vás udělají mistra komunikace
- Petr u Bakalářské studium na FIT VUT
- Martin u Jak v PHP nahradit zastaralé funkce ereg a eregi
archiv
- Prosinec 2018
- Listopad 2015
- Září 2015
- Březen 2015
- Květen 2014
- Duben 2014
- Prosinec 2013
- Listopad 2013
- Červenec 2013
- Červen 2013
- Duben 2013
- Březen 2013
- Únor 2013
- Leden 2013
- Prosinec 2012
- Listopad 2012
- Říjen 2012
- Září 2012
- Srpen 2012
- Červenec 2012
- Červen 2012
- Květen 2012
- Březen 2012
- Únor 2012
- Leden 2012
- Listopad 2011
- Říjen 2011
- Srpen 2011
- Červen 2011
- Duben 2011
- Únor 2011
- Leden 2011
Využití hry k propagaci značky/zboží je už poměrně stará věc, ale velice účinná podle mne. Divím se že je tento koncept tak málo využíván
s použitím nejakéj hry sa dá získať celkom dosť či už zákazníkov, fanúšikov tak aj predajných konverzií a ak sú ceny fakt zaujímave a hra je dobre spropagovaná tak niektorý ľudia idú aj zošalieť, len aby vyhrali
Mám otestované, že soutěže „zdarma“ nepřinesou firmě nic nazpět, je to více méně jen pěkné gesto. Soutěžemi se přitáhne jen cílovka, která je vyhledává.