Zář
24

Trend: poplatky za osobní odběr zboží. Bude hůř?

By majlan  //  Byznys  //  Komentářů: 7

Před několika dny jsem zaznamenal zprávu o zavedení poplatku 29 Kč za osobní odběr nákupu u Mall.cz. Přišlo mi, že tato zdánlivě nevinná zpráva nebyla ani příliš proprána v médiích a dokonce jsem si nevšiml ani nějakých vášnivých reakcí na Facebooku. Mall není prvním známým e-shopem, který tyto poplatky zavedl, podobně to již více než rok funguje i u Alza.cz (kde bych si mimochodem v životě nic nekoupil kvůli jejich stupidnímu uřvanému zelenému hňupovi). Dnes jsem však zjistil, že tyto praktiky začínají zavádět i menší obchodníci, objevil jsem jeden e-shop s hlavním skladem v Opavě, kde jsou odběry zdarma, ovšem v obchodech v jiných městech jsou zpoplatněny (30 Kč).

Právě nutnost převážet zboží mezi prodejnami je jedním z důvodů, kterým zástupci internetových obchodů vysvětlují zaváděné poplatky. Mall tvrdí, že mají malé marže a tedy jim nic jiného nezbývá. Je to ale opravdu nutné? Nebylo by možné ušetřit na jiných místech? Pokud se obchody snaží tlačit ceny co nejvíce dolů, aby ovládly srovnávače zboží, paradoxně na to zákazník může nakonec doplatit, protože se to pak promítá do podobných poplatků. Co se týče osobního odběru, jde to navíc dělat i jinak. Dokonce přesně naopak, důkazem může být obchod f-sport, který nejenže na své prodejně v Brně nabízí osobní odběr zdarma, dokonce nabízí 3% slevu, pokud si zákazník vybere právě tuto formu „dopravy“.

Já sám využívám možnost osobního odběru vždy, kdy je to možné. Vyhovuje mi, když si můžu určit čas, kdy si zásilku vyzvednu a nemusím čekat na ČP nebo PPL. Navíc je taková objednávka daleko rychlejší, pokud je e-shop dostatečně flexibilní, dokáže balíček připravit brzy po objednání a můžu jej tak mít doma ještě v den objednání. Také ušetřím na poštovném. Vlastně mi na možnosti osobního odběru v Brně zdarma záleží natolik, že jsem ochotný přidat několik korun navíc a nakoupit v obchodě, který mi osobní odběr umožní. Přesto se zdá, že se nám tu možná rodí nový trend.

Co na to říkáte vy? Využíváte osobní odběry nebo si raději zboží necháte dovézt až domů? Souhlasíte s poplatky nebo jste proti?

7 komentářů k “Trend: poplatky za osobní odběr zboží. Bude hůř?”

  • [...] Cestou jsme také pozdravili zaměstnance některých obchodů, největší úspěch slavil Mall.cz se svou červenou [...]

  • Osobní odběry využívám pokud to jde. A zpoplatnění se mi pochopitelně nelíbí. Zejména v případě Alzy kdy její odběrní místa jsou na naprosto nesmyslných místech bez možnosti parkování.

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0
  • [...] řídí nějakými zásadami. Už minule jsem se zamyslel nad tím, co pro mne znamená možnost osobního odběru, v poslední době mi v hlavě vrtá jiná oblast obchodování – komunikace prodejce a [...]

  • Ptát se, jestli někdo souhlasí s poplatky, je zbytečné. Odpověď asi bude u všech stejná :) Spíš bych řekl, že shopy potřebují mít co nejnižší ceny na webu, proto zavádí další skryté poplatky…

    VA:F [1.9.20_1166]
    +2 / -0
  • Já preferuji osobní odběr, samozřejmě pokud je to možné. Ale nechápu ty poplatky. Většina obchodů má sklad a prodejnu v jednom místě, tak nemusejí nic nikam převážet. Doufám že se tento trend moc rozvíjet nebude. Teď například hodně eshopů dává dopravu zdarma. Tak uvidíme jestli jim to vydrží i déle, než jen do vánoc.

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0
  • Zajímavé téma. Obecně se mi poplatky samozřejmě nelíbí, ale na druhou stranu je asi dokáži pochopit. Je pravda, že třeba na mall jsem nakupoval v dávných dobách rád a teď stále častěji mě to spíše nebaví. Někam se ztratil osobní přístup, který tam byl dříve, když jsem třeba před vánoci emailem kritizoval, že koupená myčka má trochu jíné vlastnosti, než jsou uvedené v popisu výrobku, nikdo se mě ani neobtěžoval odpovědět.

    Pro mě cena není nakonec to nejdůležitější, levnější zboží o 20Kč sice nakonec potěší, ale určitá přidaná hodnota v dalších poskytujících službách se taky počítá.

    Pokud ovšem chtějí poplatek za osobní odběr a člověk si nemá kde zaparkovat, ke všemu musí čekat a složitě se vyzvednutí dožadovat, pak takový poplatek nechápu a nelíbí se mi.

    VA:F [1.9.20_1166]
    +0 / -0

Odpověď na Jirka@Potištěné trenýrky



Zajímá vás cokoliv o mobilních aplikacích? Uvažujete o spolupráci? Kontaktujte mne na seitler@reinto.cz

O mně

Jmenuji se Milan Seitler a jsem spoluzakladatelem společnosti Reinto s.r.o., ve které se věnujeme mobilním i webovým aplikacím a marketingu.

Zabývám se celým procesem tvorby mobilních a webových aplikací. Nejvíce se věnuji návrhu aplikace a UX/UI designu. Kladu velký důraz na jednoduchost a srozumitelnost uživatelského rozhraní.

Zajímám se o online i offline podnikání, fascinují mě úspěšní lidé, kteří se nebojí tvrdé práce. Mou hlavní motivací je konkurence, která mě vždy nutí jít do všeho naplno, protože nerad prohrávám.

Mám rád hudbu, knížky, sport a cestování.

milan@seitler.cz

Odkazy

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Inzerujte zde!

Kupte si odkaz! PR 3, SR 2

Partner links